روش عیب یابی بیرینگ چرخ خودرو
در وهله اول خودرو را در حالت ثابت بر روی چال برده و چرخ خودرو را در موقعیت ساعت 12 و ساعت 6 با دست گرفته، سپس تکان دهید. بلبرینگ چرخ فرسوده بیش از اندازه لق خواهد بود.
سپس برای اطمینان بیشتر چرخ را در موقعیت ساعت 3 و ساعت 9 گرفته و تکان دهید تا از اتصالات چرخ و فرمان مطمئن شوید.
یاتاقان چرخ هنگامی که دچار خوردگی شود، صدای خراش عمیق ایجاد خواهد کرد. برای تشخیص صدا و عملکرد ناشی از بیرینگ چرخ، محیطی تا حد امکان ساکت که سطحی خشک داشته باشد را انتخاب نمایید.
حرکت با سرعت یکنواخت در حین تست پیشنهاد میشود.
در حین حرکت اگر با چرخاندن غربیلک فرمان به سمت چپ صدای خراش شنیده شد، به بلبرینگ چرخ راست مشکوک باشید و بالعکس.
در صورتی که با چرخاندن فرمان به روش گذشته تغییری در صدای بلبرینگ چرخ ایجاد نشد و فقط صدای یکنواخت شنیده میشد، خودرو را روی چال برده و بخش آب بندی بلبرینگ را بررسی نمایید که دچار فرورفتگی نباشد.